Dieta Oy Toimitusehdot

Toimitus

Vapaasti varastossamme pakkauksineen (FCA Helsinki tai FCA Vantaa), ellei toisin ole sovittu. Tilaukset toimitetaan asiakkaan lukuun, Dieta Oy:n parhaaksi katsomalla tavalla, ellei tilaajan kanssa ole erikseen sovittu kuljetustavasta. Dieta pidättää oikeuden vaihtaa kuljetustapaa. Asiakkaan on sovittava kirjallisesti toimitusajan siirrosta vähintään kolme viikkoa ennen sovittua toimitusaikaa.

 

Kaukokiito

Sovellamme Kaukokiidon kuljetuksissa Kaukokiidon yleisiä sopimusehtoja (tyypillisesti sovellettavat kuljetustavat Kaukokiito paketti tai Kaukokiito kappaletavara). Kaukokiidon yleiset sopimusehdot löydät täältä: https://www.kaukokiito.fi/globalassets/pdf-dokumentit/kaukokiidon_yleiset_sopimusehdot_15_11_2019.pdf 

 

Posti

Postin toimituksissa ja palveluissa sovelletaan Postin sopimus- ja tuote-ehtoja. Sopimus- ja tuote-ehdot löydät täältä:
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/ehdot-ja-tietosuoja/ehdot-sopimusasiakkaille 

 

Toimitusehtojen lopussa on tiivistelmä Postin toimitusehdoista.

 

Postin kuljetusvastuu

Postin kuljetusvastuu alkaa siitä, kun lähetys on otettu kuljetettavaksi ja päättyy siihen, kun lähetys on luovutettu vastaanottajalle tavarankuljetuksia koskevan lainsäädännön ja näiden ehtojen mukaisesti, lähetys on sovitulla tavalla asetettu vastaanottajan käytettäväksi määräpaikkakunnalla, tai lähetys on palautettu lähettäjälle.

Posti vastaa siitä, että lähetys kuljetetaan sopimuksen mukaisesti kuljetusasiakirjassa ilmoitettuun vastaanottajan osoitteeseen. Lähetys luovutetaan kuittausta vastaan osoitteesta tavatulle henkilölle. 

Lähetys voidaan luovuttaa myös ilman vastaanottajan kuittausta joko lähettäjän tai vastaanottajan toimeksiannosta.

 

Posti Noutamaton

Lähetykset, joita ei pystytä Postista riippumattomasta syystä toimittamaan vastaanottajalle, palautetaan lähettäjälle. Lähetyksen kuljetusaika on yhteysvälistä riippuen 1–3 arkipäivää. Noutamatta jätetyt lähetykset palautetaan säilytysajan jälkeen. 

 

Vakuutus

Lähetykset vakuutetaan tilaajan lukuun.

 

Takuu

Takuu koskee Suomeen ensimmäiselle asiakkaalle myytyjen tuotteiden raaka-aine- ja valmistusvirheitä. Tarkemmat takuuehdot, ks: Dieta Oy:n Takuuehdot.

 

Palautukset

Tilauksen tuotteiden palauttaminen on mahdollista, mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai tavara on ollut viallinen ja huomautus on tehty 8 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta on aina sovittava etukäteen myyjän tai Call Centerin (09 755 190) kanssa. Vakiotuotteiden palautuksesta, joka ei johdu myyjän virheestä, hyvitetään enintään 80 %. Palautusoikeus koskee vain varastotuotteita, jotka ovat käyttämättömiä, myyntikuntoisia ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Projekti-, erikois-, outlet- tai mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta.

 

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä osoitteeseen tuotemyynti@dieta.fi tai puhelimitse ma-pe klo 8-16 numeroon (09) 755 190. Vaihtoehtoisesti ilmoituksen voi tehdä myös reklamaatiolomakkeen täyttämällä. Ilmoitus tulee tehdä tavasta riippumatta mahdollisimman pian, mutta viimeistään kahdeksan (8) päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta.

 

Toimitusmaksut

Toimitusmaksu määräytyy toimitusmaksuluokittain toimituksen koon perusteella, pl. verkkokaupan kiinteähintaiset toimitukset. Toimitus- ja palautuskuluista vastaa asiakas (pl. myyjästä tai tuotteen viallisuudesta aiheutuvista palautuksista). Mahdollisesta myyjästä johtuvasta jälkitoimituksesta ei peritä toimitusmaksua.

 

Viivästyskorko

Viivästyskorko on kulloinkin voimassaolevan korkolain mukainen.

 

Omistusoikeus

Omistusoikeus kaupan kohteeseen kuuluu myyjälle, kunnes koko kauppasumma on maksettu.

 

Tuotemuutokset

Pidätämme oikeuden tuotemuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta.

 

You can find terms and conditions in English here

 


 

Postin toimitustavat - tiivistelmä Postin palveluista

 

Pakettiautomaattitoimitukset

 

Posti - pakettiautomaatit (Postin Postipaketti-palvelu) 

Posti toimittaa Postipaketit noudettavaksi Noutopisteeseen Toimitusaikakyselyssä ilmoitetussa ajassa yleisimmillä yhteysväleillä ensimmäisenä arkipäivänä jättöpäivästä lukien ja viimeistään kolmantena arkipäivänä jättöpäivästä lukien. Postipaketit toimitetaan noudettavaksi erikseen määriteltyihin Noutopisteisiin myös lauantaisin. Lähetys on noudettavissa Noutopisteestä saapumispäivänä. Lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti.

 

Toimitus ovelle

Postipaketti ovelle (Postin Express-paketti) 

Express-paketit toimitetaan lähettäjän ilmoittamaan osoitteeseen tai Noutopisteeseen Toimitusaikakyselyssä ilmoitetussa ajassa yleisimmillä yhteysväleillä ensimmäisenä arkipäivänä jättöpäivästä lukien ja muuten viimeistään toisena arkipäivänä jättöpäivästä lukien.

Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetyksen voi noutaa Postin Noutopisteestä ja lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti.

 

Postipaketti ovelle ennakkoon sovittuna aikana (Postin Kotipaketti-palvelu) 

Posti on yhteydessä vastaanottajaan 1–2 arkipäivän kuluessa lähetyksen vastaanotosta ja sopii lähetyksen toimituspäivän ja toimitusaikavälin. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntö.

Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetyksen voi noutaa Postin Noutopisteestä ja lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti.

 

Toimitus asennettuna

Posti - laiteasennus

Laiteasennus sisältää laitteen toimituksen sisälle asennuspaikalle, luvanvaraisen käyttökuntoon asennuksen ja pakkausjätteen poisviennin asianmukaiseen kierrätykseen.

Palvelu on saatavilla rajoitetuilla alueilla kulloinkin voimassa olevan palvelukuvauksen mukaisesti. Asennustyön katsotaan alkavan siitä hetkestä, kun asennettava laite puretaan kuljetuspakkauksesta. Lattioiden riittävä suojaaminen asennuksen vaatimalla kulkureitillä on asiakkaan vastuulla. Asiakkaan tulee myös varmistaa asentajalle esteetön pääsy asennuspaikalle sekä mahdollisiin asennuksen vaatimiin liitäntäkohtiin. Asennuspalveluun ei sisälly purkutöitä.

Reklamaatiotapauksessa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Dietaan, joka käsittelee reklamaation Postin kanssa

Reklamaatiosta tai palvelun virheestä on ilmoitettava 30 päivän kuluessa asennuspäivästä.

 

Kuljetus kierrätykseen

Lähetyksen toimituksen yhteydessä Posti ottaa vastaanottajalta uutta tuotetta vastaan vanhan tuotteen kuljetettavaksi asianmukaisesti kierrätykseen tai hävitykseen. Yhtä uutta tuotetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen kierrätykseen.

Lisäpalvelun edellytykset:

  • Kierrätykseen kuljetettavan laitteen on oltava vapaasti otettavissa kuljetettavaksi, irrotettuna kaikista kiinnityksistä, liitoksista ja kytkennöistä
  • Noutopaikkaan on oltava esteetön pääsy
  • Asiakkaan on suojattava lattiat riittävällä tavalla

Sähköinen ennakkoilmoitus

Posti lähettää ennakkotiedon jaettavasta lähetyksestä lähettäjän EDI-sanomassa ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen.

 

Purku kuljetuspakkauksesta

Lähetys puretaan kuljetusalustan viereen yhteen paikkaan. Pakkausmateriaalit ja kuljetusalusta kuljetetaan pois ja kierrätetään asianmukaisesti. Lähetyksen sisältämien pakkausten tulee olla yhden henkilön työturvallisesti käsiteltävissä painon, koon ja muodon puolesta.