MEIKO – vastuullisuus

Viisi painopistealuetta vastuullisuuden parantamiseksi.

Meiko on päättänyt keskittää vastuullisuuspanostuksensa, viiteen painopistealueeseen, joihin yritys on sitoutunut sijoittamaan merkittävästi ideoita, resursseja ja pääomia.

 
 

Innovaatio

Meikon astianpesulaitteiden suorituskyky ja resurssitehokkuus ovat jo tänään ensiluokkaisia. Meikon näkemyksen mukaan heidän teknologiansa voi tarjota käyttäjille lähitulevaisuudessa entistä enemmän: laitteiden älyä voidaan hyödyntää resurssien lisäsäästöihin, optimaalisen ohjelman valintaan tai esimerkiksi pesuprosessin hygienianhallinnan optimointiin. Toinen kestävään kehitykseen läheisesti liittyvä innovaatiotavoite on nykyaikaisten materiaalien entistä järkevämpi käyttö, jolla voidaan pidentää laitteen käyttöikää ja myös lisätä kierrätettävien osien osuutta. Laitteiden ergonomisella muotoilulla ja lisäämällä niiden helppokäyttöisyyttä voidaan luoda rennompi työympäristö, joka parantaa henkilöstön motivoitumista ja hyvinvointia.
 
Innovaatiolupauksista kiinnostavin on luonnollisesti Meikon lupaus julkistaa kaikkien aikojen kestävin astianpesuratkaisu vuonna 2025; siitä enemmän täällä.
 

 

Infrastruktuuri

Meikon tavoitteena on käyttää kaikkien kiinteistöjensä valaistuksessa ja lämmityksessä vain uusiutuvaa energiaa. Tämä tavoite saavutetaan mm. lisäämällä aurinkopaneeleita sekä hyödyntämällä tuotannosta tulevaa hukkalämpöä nykyistä paremmin. Seuraavien infrahankkeiden joukossa ovat toimenpiteet, joilla yhtiö tavoittelee täysin hiilineutraalia tuotantoa.
 
 

Liikkuminen, kuljettaminen

Kansainvälisen yrityksen henkilöstö joutuu matkustamaan paljon: myynti, tekninen henkilöstö ja kouluttajat tapaavat säännöllisesti asiakkaitaan. Meiko on ottanut ensimmäiseksi liikennepäästöjen parannuskohteekseen  henkilöstön liike- ja työpaikkamatkustuksen. Digitaalisiin kokousjärjestelmiin alettiin panostaa jo ennen covid-pandemiaa: lentomatkustamisen säästöt ovat merkittäviä. Työmatkaliikenteessä Meiko tukee vaihtoehtoisia kuljetusmuotoja, kuten julkista liikennettä ja työmatkapyöräilyä. Huoltoliiketoiminnassa on panostettu henkilöstön koulutukseen, jotta ns. first-time-fix (”kerralla kuntoon”) toteutuisi mahdollisimman usein.

 

Tieto

Meiko Academy on yhtiön koulutuskeskus, jossa perehdytetään vuosittain satoja yhtiön työntekijöitä, asiakkaita ja kumppaneita osaavammiksi astianpesun ammattilaisiksi. Näin Meiko haluaa hyödyntää merkittävää osaamiskapasiteettiaan ammattikeittiöalan kehittämiseen.
 
Seminaarit ja koulutustilaisuudet tarjoavat käytännön koulutusta tärkeistä koneellisen astianpesun aihepiireistä, kuten myös kestävään kehitykseen liittyvistä veden, energian säästökeinoista sekä henkilöresurssien arvostuksesta.

 

Kumppanuudet

Meiko on aina arvostanut hyviä, pitkiä asiakas- ja kumppanuussuhteita. Yhtiön pieni henkilöstövaihtuvuus puolestaan kertoo työntekijöiden arvostuksesta sekä hyvästä sisäisestä yhteistyöstä.
 
Kumppanivalinnoissaan Meiko noudattaa valintakriteereitä, joissa myös arvioidaan potentiaalisten yhteistyötahojen vastuullisuutta. Kumppanuuksia ovat myös yhtiön lukuisat sponsorointikohteet, joissa painotetaan ympäristön suojelua (esim. The Ocean Cleanup) ja nuorten koulutusta kestävään kehitykseen.
 
Takaisin MEIKO-pääsivulle >>

Tutustu tuotteisiin:

Tilaa myyjältä tuotteemme

Dietalla on suuri valikoima tilaustuotteita, tutustu laajennettuun valikoimaamme.

Lue lisää

Ostajan opas

Tarvitsetko apua ostopäätöksessäsi tai lisätietoa tuotteista? Me autamme.

Sample CTA